DRESS MAGASIN


PROSJEKTTYPE: INDIVIDUELT
VERKTØY: PHOTOSHOP CC, ILLUSTRATOR CC, INDESIGN CC, CANON EOS 650D
FORM: MAGASIN DESIGN, STATEGI
SKOLE: HØGSKOLEN I BUSKERUD OG VESTFOLD
FAG: REDAKSJONELL DESIGN
FOTO: ELISE BJERKNES


BRIEF: Utvikle det nye livsstilsmagasinet som Dagens Næringsliv skal ha som bilag hver onsdag. Magasinet Dress skal ha hovedvekt på businessmote og skal rette seg mot klesbevisste kvinner og menn i næringslivet.

Det visuelle uttrykket skal være eksklusivt og ha magasinet D2 som forbilde. Det skal utvikles en logo/header og visuelle virkemidler for å gi magasinet en særegen visuell identitet.


LØSNING: For at Dress skulle bli det mest aktuelle livsstilsmagasinet for klesbeviste kvinner og menn i næringslivet så utviklet jeg dette magasinet til å oppfattes som et moderne, eksklusivt og med et innhold av høy kvalitet.

Magasinet er rent og praktisk, som stråler profesjonalitet og selvsikkerhet. Magasinet Dress skal oppfattes som et livsstilsmagasin, selv om det er et bilag.