HAANDBRYGGERIET


PROSJEKTTYPE: GRUPPE: LARS HØIE, DANIEL HÅVOLL & MEG.
WEBSIDE VAR INDIVIDUELL
VERKTØY: PHOTOSHOP CC, ILLUSTRATOR CC, INDESIGN CC, CANON EOS 650D
FORM: EMBALLASJEDESIGN, STATEGI, IDENTITET, WEBDESIGN
SKOLE: HØGSKOLEN I BUSKERUD OG VESTFOLD
FAG: STRATEGISK DESIGN
FOTO: ELISE BJERKNES


BRIEF: Redesigne et dagligvare produkt med forbedringspotensial. Målet er å utvikle en visuell identitet som kommuniserer målrettet og som viser produktets fordeler. Identiteten skal implementeres på produkt og nettside.


LØSNING: Skal man beskrive Haandbryggeriet med ett ord er det ildsjeler. Det er øl av aller høyeste kvalitet — laget av og for entusiaster! Ved hjelp av effektiv kommunikasjon, basert på et nøkternt formspråk, skal vi bygge et troverdig forhold til forbruker.

Den nye identiteten og emballasjen er basert på det enkle, plettfrie ærligheten til tradisjonell norsk håndverk.

Den hverken skryter eller hyler etter oppmerksomhet - på sitt vis utrykker selve essensen av den norske mentaliteten.